Tööriist: jobs-to-be-done

Sinu toode või teenus on vahend, aga kliendi jaoks ei ole see eesmärk ise. Jobs-to-be-done on tegelik eesmärk, mida tegelikult klient saavutada püüab. Näiteks: Sul ei ole vaja pangast raha, Sul on vaja soetada oma kodu, mis pakub turvatunnet või Sa jood hommikul kohvi, sest Sul on vaja end käima saada, et energiat. Küsimus on, kui hästi Sa mõistad seda eesmärki ning alternatiive, millega Sinu tooted-teenused tegelikult konkureerivad.

Jobs-to-be-done – teenusedisaini tööriist

Teenusedisain vaatab enda äri / tegevust läbi kliendi silmade. Et teistpoolt paremini mõista ja luua sellised teenused, tooted, mida klient vajab, ongi vaja aegajalt panna ennast tema kingadesse. See loob win-win lahenduse – klienti on mõistetud ja ta on nõus (rohkem) maksma, ettevõte püsib konkurentsis ja saab kasumit.

Tööriist aitab avardada senist arusaama, mida klient vajab.

Kuidas me teame, mis on kliendi eesmärgid?

Hea küsimus. Siin kasutame uuringus ja töötoas väikseid nippe.

Mari Arnover
Näen asju kasutaja vaatenurgast ning toon ettevõtetele tagasi värske vaate, mis asja sees olles tihtipeale tuhmub. Vaatan suuremat pilti, aga ka detaile ning trende, tekitan seoseid ja pakun lahendusi.