Meelelahutusuuring

Taust ja vajadus

Elame ajal, kus tempo on kiirem kui kunagi varem ning aega justkui vähem ja vähem. Teiselt poolt on tehnoloogia areng võimaldamas meil suhtlust lähedastega igal ajal, erinevates kanalitest. Millised on aga meie vajadused, harjumused ja ootused täna vabale ajale ning lähedastega suhtlusele?

Ülesanne:

Uurida 30-60a meelelahutusharjumusi ja vajadusi

Aeg:

jaanuar 2020

Tellija:

Apollo Holding OÜ

Tegija:

Mari Arnover

Eesmärk

Pakkuda Apollo grupis (kino, raamatupood, Blender mahlabaar, O’Learys, Chopsticks, CHI, Little India jt) paremat ja kombineeritumat meelelahutustteenust.

Foto: Unsplash

Uuring

Kvalitatiivuuringusse kaasati inimesed vanuses 30-65a, kes soovivad aeg-ajalt veeta kvaliteetaega sõpradega / kallimaga / töökaaslastega.

Väljavõtted intervjuudest

Tulemused

Uuring andis hea ülevaate sihtrühma tänastest harjumustest ja vajadustest. Kvalitatiivuuringus joonistuvad välja mustrid, mis korduvad ja näitavad kätte nii valukohad kui ka võimalused.

4 mustrit, mida saame siinkoha välja tuua:

  1. Piiratud aeg ja väärtus
    Ajal on järjest suurem väärtus ja tähendus – saada mingit väärtust. Kokkusaamine lähedastega näost näkku on endiselt väga oluline – teada, kuidas neil päriselt läheb, mis teise elus toimub. Seda virtuaalne suhtlus ei asenda ning seetõttu on ka oluline, et koht, kus kokku saadakse võimaldaks vestelda, end hästi tunda ning saada mingit lisaväärtust – raha ei ole küsimus, küll aga elamus. Kas ma saan auto koju jätta ja mind viiakse õhtut veetma; ka 50+ aastased saavad mõnusalt tantsida; lapsevanemad tunnevad end kino lamamistoolides kuninglikult, eriti kui ei pea süüa tegema ega kedagi teenindama, vaid poputatakse neid endid.
  2. Planeerimine
    Kokkusaamisi saadab matemaatika kuupäevadega ehk kuidas leida sõpruskonnas ühte sobivat aega. Nii on mõni tekitanud traditsiooni üle kindla aja, teised leidnud hea aja näiteks hommikusöögilauas ning kolmandad püüavad jooksu pealt aega paika loksutada. Spontaansust on aga üha vähem ja pole ka palju neid kohti, kuhu tegevuse mõttes võid seltskonnaga sisse sadada ja kohe midagi teha.
  3. Tegevus
    Erinevad sõbrad, erinevad tegevused – kellega ühtib filmimaitse, saab kinos käia, kellega klapib lauamänguhuvi, kellega uute söögikohtade-baaride avastamine, kellega loodusmatk jne. Kui sõpru pole ammu näinud, siis tegevus võib olla, aga ei pea. Fookus on ikkagi vestlusel. Ja kui on seltskonnas erinevaid generatsioone, on oht tekkima põlvkondade konfliktil – 30+ aastased ei taha enam reedel kõik linna peale minna. Laupäeviti tahaks midagi pimedal ajal autota päeval teha, aga mida? Isegi kinokavad on nii sätitud, et midagi mõistlikku päevasel ajal ei näidata.
  4. Söögikohad
    Meie toitumisharjumused on muutunud viimasel ajal drastiliselt. Söök on trend, nagu kliima. Algul pildistasime, nüüd toitume targalt (paljudel ka tänu vanusele). Kui varem (ca 10 a tagasi) oli Patricku pubi parim üldse, siis nüüd on söögikohtade valik läinud peenemaks, valikut on juurde tulnud.  Päris pubi peale enam ei mõelda – kui, siis 1) tekib pubitoidu isu – tead, et saad tummise ja rasvase pubitoidu. 2) välismaal, kus pubi ajalugu 100+ aastat. Üldiselt tunduvad ajast maha jäänuna – vähe valgust, ei mõju ehedana.
    Nn Telliskivi hipsterkohad sobivad paljudele – ei ole liiga peen ega liiga lihtne ja ei pea palju pead vaevama. Söögikoha valik sõltub paljuski ka sellest, kes on seltskonnas – mõned jahivad uusi elamusi, teised toituvad ja tahavad kindla peale.

Sisendit kasutatakse Apollo teenuste arendamiseks.

Loe blogist ka pikemat samateemalist artiklit.