Eesmärk ja vajadus
Taust: „Kolleegile külla!“ nädal on loodud õppejõududele võimalus uudistada, kuidas kolleegid nii oma erialal kui ka teistes valdkondades õpetavad. Külastusnädala eesmärk on innustada õppejõude omavahel õppimise ja õpetamise üle arutlema. Põhimõtteliselt on tegemist B2B ehk ärikliendi teenusega (ei ole lõppkliendile ehk tudengile).
Vajadus: on fantastilised õppejõud, kes avavad oma õppetöö uksed ning vaatlejad, kes kipuvad aasta aastalt korduma. Mure on, et sündmus ei ole meie jaoks leidnud piisavat kõlapinda. Soovime mõista põhjust/põhjuseid ning saada soovitusi, mida parendada.
Foto: Unsplash, Thomas Franke
Ülesanne:
Kaardistada mitte-osalenute arusaamu konkreetse teenusega
Tellija:
Tartu Ülikool
Aeg:
oktoober 2024
Teostaja:
Mari Arnover
Mõtestamine-uuring
Esmalt tuli aru saada, mida on seni tehtud ja miks. Senise tagasiside põhjal tuli ka kenasti välja, et need, kes on käinud ja osalenud on rahule jäänud ja saanud väärtust.
Vaata uuenduste leviku teooriat siit.
Meil oli vaja juurde nende arvamusi, kes pole osa võtnud, pole jõudnud. Selleks panime paika hüpoteesid ja tegime intervjuusid. Joonistusid välja selged, korduvad mustrid ja juurpõhjused.
Tulemus
Tehtud kokkuvõte tõi lauale terve rea ettepanekuid, millest tuli teha otsused, mida kohe rakendada ja mida järgmisel aastal. Tore oli kuulda, et mõndade asjade peale oldi ka omakeskis juba mõeldud, aga nüüd sai kinnitust vajadusest ka väljastpoolt. Märtsini on parasjagu aega, et viia sisse ka uuendusi.
Väljavõtted uuringust
„Kolleegilt on alati midagi õppida. Olen kolleegi abiga õppinud selgemini eesmärgistama ja väljundipõhiseid hindamisviise looma. Samuti olen õppinud info presenteerimise kohta, erinevate hindamismeetodite kohta.“
„Eelkõige vaatlesingi selle eesmärgiga, et õppida midagi uut, näha mida teised teevad, milliseid meetodeid kasutavad jne. Sain kindlasti mõne uue idee. Kahjuks osalesin aastaid tagasi, seega konkreetselt enam ei mäleta, millise.“
„Satun külastatavas loengus suvalisse hetke, suvalist teemat kuulama, sisu tõenäoliliselt ei huvita, ainult õpimeetod. Ideena üldse mitte halb, aga juhuslikkust ja etteplaneerimatust on liiga palju koos. Pigem jagame õpetamiskogemusi kollegidega JA pakume võimaluse ka teistel osaleda. Siis ma tean, mida saan.“