Mis motiveerib teistelt õppima?

Eesmärk ja vajadus

Taust: „Kolleegile külla!“ nädal on loodud õppejõududele võimalus uudistada, kuidas kolleegid nii oma erialal kui ka teistes valdkondades õpetavad. Külastusnädala eesmärk on innustada õppejõude omavahel õppimise ja õpetamise üle arutlema. Põhimõtteliselt on tegemist B2B ehk ärikliendi teenusega (ei ole lõppkliendile ehk tudengile).
Vajadus: on fantastilised õppejõud, kes avavad oma õppetöö uksed ning vaatlejad, kes kipuvad aasta aastalt korduma. Mure on, et sündmus ei ole meie jaoks leidnud piisavat kõlapinda. Soovime mõista põhjust/põhjuseid ning saada soovitusi, mida parendada.

Foto: Unsplash, Thomas Franke

Ülesanne:

Kaardistada mitte-osalenute arusaamu konkreetse teenusega

Aeg:

oktoober 2024

Teostaja:

Mari Arnover

Hetkeolukorra kaardistamine

Mõtestamine-uuring

Esmalt tuli aru saada, mida on seni tehtud ja miks. Senise tagasiside põhjal tuli ka kenasti välja, et need, kes on käinud ja osalenud on rahule jäänud ja saanud väärtust.

Vaata uuenduste leviku teooriat siit.

Meil oli vaja juurde nende arvamusi, kes pole osa võtnud, pole jõudnud. Selleks panime paika hüpoteesid ja tegime intervjuusid. Joonistusid välja selged, korduvad mustrid ja juurpõhjused.

Tulemus

Tehtud kokkuvõte tõi lauale terve rea ettepanekuid, millest tuli teha otsused, mida kohe rakendada ja mida järgmisel aastal. Tore oli kuulda, et mõndade asjade peale oldi ka omakeskis juba mõeldud, aga nüüd sai kinnitust vajadusest ka väljastpoolt. Märtsini on parasjagu aega, et viia sisse ka uuendusi.

Väljavõtted uuringust