Käsitööõlled ja koduõlu

Taust ja vajadus

Pihtla Õlleköök on Eesti vanim väikepruulikoda, kus tegutsemas teine generatsioon. Elus hoitakse traditsioonilist ja legendaarset Saaremaa koduõlut, aga pakutakse ka moodsaid käsitööõllesid. Seoses koroonaga on soov uuele suvehooajale vastu minna teadlikumalt ning pakkuda siseturistidele koos pruulikoja külastusega põnevaid pakette.

Ülesanne:

Mõista erinevaid klienditüüpe ning arendada suviseid teenuseid seoses pruulikoja külastusega.

Aeg:

Talv 2021

Teostaja:

Mari Arnover

FOTO: TIIT BLAAT, Ärileht
FOTO: TIIT BLAAT, Ärileht

Uuring

Enne kui hakata teenuseid arendama, tuleb aru saada, mis seisus on hetkel bränd – kui hästi teatakse, millega seostub ja kes on fännid. Kui oled teadlik kitsaskohtadest, saad nendega teadlikult tegeleda ning sellega, mis päriselt kliendile väärtust loob, rohkem turunduses välja tuua. Selleks tegime kõigepealt miniuuringu, kus osales 39 inimest nii Saaremaalt kui mandrilt, nii tarbijaid kui koostööpartnereid – sommeljeesid, peakokkasid, joogitootjaid, turupidajaid jt.

FOTO: Pihtla
FOTO: Pihtla

Väljavõtted intervjuudest

Tulemused

Tulemus

Miniuuringu sisend oli vajalik kahepäevaseks töötoaks, et tekiks suurem pilt – kuidas näevad ettevõtet omanikud, kuidas saarlased, kuidas mandriinimesed. Tuvastasime brändiga mõned kitsaskohad, nt:

1) kasutusel on liiga palju erinevaid nimesid pruulikoja kohta, mis tekitavad segadust. Seda enam, et käimas on vägikaikavedu konkurendiga, kes napsas pruulikoja nime.

2) kodõlle fännid on pigem 45+a, kellel on enda lapsepõlves ilusad mälestused ja hiljem kogemused koduõllega. Noorem põlvkond on juba kasvanud käsitööõllede trendis, mistõttu neile alles tuleb traditsiooni tutvustada.

Käima lükati teenusearendus, arendatakse brändi ja turundust.

„Tarbijate tagasiside kõnetas ja hästi juhtisid tähelepanu kitsaskohtadele. Oleme brändi arendanud katusest, aga nüüd aeg vundament korda teha. Asja sees olles ei jõuagi teemasid lahti harutada ega mõttest kaugemale. Miniuuring koos töötubadega pani asjale kõrvalt vaatama ja suurt pilti nägema.“

Alo Väli, Pihtla uue põlvkonna pruulimeiser