Millal teha kliendiuuring?

Selleks, et kampaaniad veelgi paremini õnnestuks, on mõistlik kaasata ja kuulata seda osapoolt, kes peaks müüginumbreid suurendama – klienti. Lisaks eeldamisele. 🙂 Räägin tehtud Apotheka ja Kekkilä uuringute näitel.

1. Kekkilä

Kekkilä valis esimese variandi – uurida kliendi arusaamu ENNE kampaaniat.

Mis on plussid:
– mõistad, mis mõisted on täna kliendi jaoks segased;
– teed justkui eeltöö, et välistada ebaoluline ja saad kampaaniaks selgema fookuse, parema väärtuspakkumise;
– hoiad kokku kulusid ehk lähed justkui kindla peale välja.
Ehk võtad (nö. vestluspartnerit) kuulda ja kõnetad rohkem. Kliendil jääb tunne, et tema mõtteid on loetud ja tekib äratundmisrõõm.

2. Apotheka

Apotheka valis teise variandi ja uuris klienti kampaania ajal. Eelised:
– korduva kampaaniaga on sul teada, kus on kitsaskohad, aga sa ei tea miks ning saad need välja lasta uurida ja järgmiseks korraks kampaaniat parendada;
– käimasoleva kampaania ajal saab hästi klienti ka vaadelda – kuidas ta päriselt käitub, mitte kuidas ta arvab, et käituks.
– kliendiga rääkides saab juurde soovitusi, ettepanekuid, mis kliendi elu lihtsamaks muudaks ja mis muidu kaduma läheks;
– kampaania väljapanekuga annab ka mängida – liigutada, märgata kliendi käitumises muutust.
Jah, see on kulukam viis, aga ka omal kohal.

Kumba varianti kasutad sina? Miks?

Mari Arnover
Näen asju kasutaja vaatenurgast ning toon ettevõtetele tagasi värske vaate, mis asja sees olles tihtipeale tuhmub. Vaatan suuremat pilti, aga ka detaile ning trende, tekitan seoseid ja pakun lahendusi.