Klienditeekond

Kas oled kliendina kogenud, et näiteks uut külmkappi tellides lükkad otsust edasi, sest tead kui palju ebamugavust see kaasa toob – kas tuuakse tuppa, kuhu panna vana kapp, kas uus ühildub ja hakkab tööle?

Aga mis oleks siis, kui külmkapi müüja on kõige selle peale juba mõelnud ja pakub ka liisateenustena sulle lisaväärtust?

Mis on klienditeekond?

Klienditeekond on kliendi tegevused vajadusest kuni vajaduse rahuldamiseni. Ütleme, et näiteks vajadus on lõunat süüa ja kus või kuidas ta seda teeb, oleneb päris mitmest asjast – kas tal on aega, kas ta teab söögikohti läheduses, on seal hea parkimine ja söök jms.

Rääkisime Äripäeva podcastis hästi lihtsalt erinevate näidetega:

https://www.aripaev.ee/raadio/episood/150724-teeninduse-teejuht 

  • kuidas klienditeekonda vaadata
  • mis on erinevused füüsilise ja e-poe klienditeekonnal
  • millele peaks luues tähelepanu pöörama
  • mõned soovitused
Foto: Maarit Eerme, Äripäev

Teenusearenduse näide

Sa müüd külmikuid või rongipileteid. Peale ostu on tehing tehtud.

Kliendi jaoks aga teekond jätkub – tema soovib et uus külmik oleks omal kohal ja töötaks või soovib ta rongiga jõuda loodusesse. Kas see peaks olema teenusepakkujana sinu asi? Jah, kui sa soovid olla kliendisõbralik ja kasumit ning brändi lisaväärtusega suurendada. Sa aitad kliendi eesmärgini ja tagad suurema kliendirahulolu.

Milliseid teenuseid soovitatakse edasi ja tahetakse tarbida?
Ikka neid, mis on läbimõeldud, mugavad ja teevad elu lihsamaks.

Mõlemad antud ettevõtted on selle kenasti ära teinud:

Elroni Metsaekspress: https://elron.ee/metsaekspress 

Euronicsi transport: https://www.euronics.ee/transport-ja-paigaldus

Mari Arnover
Näen asju kasutaja vaatenurgast ning toon ettevõtetele tagasi värske vaate, mis asja sees olles tihtipeale tuhmub. Vaatan suuremat pilti, aga ka detaile ning trende, tekitan seoseid ja pakun lahendusi.