Sisekujundus

Taust ja vajadus

OCCO on Eesti turul tegutsenud 5 aastat pakkudes terviklahendust sisekujunduseks.

Vajadus on kujundada OCCO-st rahvusvaheliselt tugev bränd ning paika panna väärtuspakkumine ja turundusstrateegia – kellele, mida, kuidas ja miks tehakse. Enne kui hakata turundustekste koostama, -kanaleid valima, kampaaniad korraldama ning teenust arendama, oleks mõistlik aru saada, millised on tänane seis.

Eesmärk oli aru saada, kuidas tänased tellijad ja koostööpartnerid, aga ka potentsiaalsed kliendid ja koostööpartnerid harjunud on, millised on mured ja rõõmud, mis hirmutab, mis jääb arusaamatuks, mida väärtustatakse ja mis elu lihtsustab. Ikka selleks, et pakkuda turu parimat teenust ja kohandada vastavaks ka turundust, mõistes sihtrühmi.

Ülesanne:

Uurisime kodu- ja kontori sisustajate, maaklerite ja sisekujundajate kogemusi.

Aeg:

märts – aprill 2020

Tellija:

OCCO

Tegija:

klient + Mari Arnover

Fotod: Unsplash
Fotod: Unsplash

Uuring

Kvalitatiivuuringus osales 43 inimest:

  • 14 kodusisustajat, kelle seas oli nii OCCO kliente kui ka omal käel sisustajaid, nii esimese oma kodu, mitmenda kui ka üürikodu sisustajaid.
  • 10 kontorisisustajat.
  • 19 koostööpartnerit – maaklerid, sisearhitekt, sisekujundajad

Antud uuringu puhul oli oluline ka see, et ettevõte saaks ise uuringu kogemuse ning viiks suurema osa intervjuudest ise läbi. Vaja oli kõrvale mentorit, kes aitaks seada eesmärke, püsitada hüpoteese ja sõnastada küsimusi ning teha intervjuud inimestega, kellega puudub koostöö.

Väljavõtted intervjuudest

Tulemused

Uuring aitas:

  • kaardistada ära selle, millised on erinevate osapoolte vajadused, harjumused, pettumused seoses sisekujundusega, mida peetakse oluliseks, mis ajab vihale.

Näide: kodusisustaja

Kodusisutaja plaanib ja otsib õiget kodu tihti kaua (paar aastat). Korteri ost ja remont on suured kulud ja tuleb isiklikust rahakotist, millel on silm peal. Kuna nii suurt ostu tuleb elus harva ette, pole nii palju kogemust ja on hirme, ootusi, lootusi. Igaüks soovib luua oma väikest maailma, kus temal oleks pärast hea olla (või tema üürnikul). Kodu on soe ja hubane koht, mis laeb omanikku hea energiaga. Seetõttu on koduostjal peas visioon suurelt olemas, mis teeb kodust kodu tema jaoks. Tema hirm on, et sellega sisekujundajad ei arvesta, surutakse peale oma maitset või seda, mille pealt saab ise teenida. Nii hakkab ta suure tuhinaga ise pihta, tihtipeale Pinterestist, Instagramist. Kui ta aga ehituspoodi jõuab, saabub reaalsustaju, sest valida on vaid kolme igava standardlahenduse seast ja ta hakkab aru saama, et polegi nii lihtne asju kokku sobitada ja kõik ägedad asjad ei töötagi koos. Oleks vaja abi, mida ta kohe ei oska või tea küsida.

  • ümber lükata ja kinnitada hüpoteese:
    näide 1: üürikorterisse tehtud terviklik sisekujunduslahendus annab hiljem eelise küsida kõrgemat üürihinda (tõene);
    näide 2: sisekujundus on nauding…. professionaalidele – teistele on see küll põnev, aga väga keeruline, eriti kui teha seda esimest korda elus ja küll oleks hea kui keegi aitaks läbi mõelda terviku, eelarveread, aitaks vältida ämbreid, hoida kokku aega ja raha. (nii ja naa)
    näide 3: kodusisustajad on hinnatundlikud ning arvavad, et kodu sisustamine on liiga kallis, seega ei oska teenust tahta (tõene);

Järgmised sammud:

Valmis mahukas kokkuvõte, mis tellija jaoks ärisaladus.