Millest alustada kodulehe tellimist?

Saad disaineri ja veebiarendajaga esimesel koosolekul kokku ning oled valmis rääkima tellitavast kodulehest. Nemad aga vaatavad sulle otsa ja küsivad: kes on sinu ideaalklient ja millega sa turul eristud? Sul on üks udune ettekujutus ja palju eeldusi, aga sa pole seda kirja pannud, teistega ettevõttes läbi arutanud ega fakte, millele tugineda…

kodulehte tellides alusta algusest

EESMÄRK

Uue toote / teenuse lansseerimine, uus koduleht ja visuaalne maailm.

VAJADUS

Kiiresti turule tulla, kiiresti müüke teha.

OHUD

Liiga palju takistusi ja disainerite keerulisi küsimusi.

Visiooni ja vastuste puudumisel tulemusega mitte rahule jäämine ja topelttöö.

Keerulised suhted, sest puudub vastav kompetents ja kommunikatsioon.

LAHENDUS

Kui sa oled asjad korra rahulikult läbi mõelnud, on sul olemas vastused ja fookus pikemaks ajaks. Sa ei rapsi, ei kaota aega ega raha. Sa oskad valida õigeid koostööpartnereid, reklaamsõnumit jms ning jääd tulemusega rahule.

Aitame sul asjad mõtestada ja kirja panna, enne kui hakkad kodulehte tellima. Kui palju sul abi vaja on, tead sina ise kõige paremini.

1. PAKETT: KLIENDID ja VÄÄRTUSPAKKUMINE

Plaanid teha esimest kodulehte, aga puudub arusaam, kes täpselt on sinu kliendid ja mida nad väärtustavad? Vahel võib juhtuda, et suure tuhinaga unustatakse ära, kellele üldse kodulehte tegema hakatakse ja miks. Kes on see klient teisel pool ekraani, millised on tema vajadused ja elustiil? Nii võib ka juhtuda, et kui koduleht valmis, ei kõneta see sinu kliente… Aitame sul esmalt mõtestada kliendi vaatenurka ja leida vastused järgmistele küsimustele:

  • Kes on sinu erinevad klienditüübid ja ideaalklient?
  • Millised on nende vajadused, harjumused, elustiil, hirmud?
  • Mis probleemi nad lahendavad? Millist väärtust nad sinult saavad?
  • Kus nad liiguvad, millist infot tarbivad, milline võiks olla sinu kommunikatsioonistiil?
  • Millised on nende alternatiivsed valikud kui nad sinu toodet / teenust ei tarbi?

Tulemuseks on klienditüüpide kaardistus (ca 3 personat), kommunikatsioonistiil ning väärtuspakkumine (1 lause).
Väärtus: hoiad kokku aega ja raha – ei eelda, vaid oled asja läbi mõtestanud, et teha disainerile, copywriterile ja veebiarendajale parem lähteülesanne ning seada turunduslik fookus.
Ajamaht: oleneb suuresti vastuste kiirusest kodutööle, ca 2-4 nädalat (sisaldab koostööd, kodutööd, arutelusid).

2. PAKETT: ERISTUVUS

Konkurents on täna tihe. Sul on peale seda kindel arusaam:

  • kes on konkurendid ja mis on nende tugevused?
  • mille poolest eristud konkurentidest?
  • mida teed teistmoodi või paremini?
  • mis on sinu tugevused? Võimalused? Nõrkused, millega tuleb tegeleda?
  • mis on väärtuspakkumine, mida sa pakud?Pakett sisaldab kodutööd ja arutelusid – varu natuke aega küsimustele vastamiseks.

3. PAKETT: ÄRI FOOKUS ehk BRÄNDISTRATEEGIA

Kellele, miks, mida ja kuidas sa asju teed ja pakud?
Sisaldab paketti Kliendid ja Eristuvus lisaks:

  • mis on väärtused ja põhimõtted, mida igapäevaselt järgid?
  • mis on teenus / toode mida pakud?
  • miks sa seda kõike teed (mitte kasumi pärast ainult)? mis on sinu (tiimi) missioon?Pakett sisaldab kodutööd ja arutelusid – varu natuke aega küsimustele vastamiseks.

Küsi pakkumist.

Kokkuvõttes

Kodulehe tellimine on nagu maja tellimine. Kui sul on nägemus, et maja peaks olema kollast värvi ja hästi ilus, siis võib arhitektil, elektrikul ja katusemeistril tekkida sadu küsimusi. Üks kindel õnnestumine on korralik eeltöö ja kvaliteetne vundament – siis on loota, et maja seisab aastakümneid. Sama on ka sinu äriga – kui vundament ehk ärifookus on mõtestatult paigas, teed tunduvalt paremaid otsuseid ning ei rapsi.

Kui klientide jaoks on sinu kodulehe esmamulje segane ja keeruline, siis ta ei torma tegutsema – tal on elus muudki teha ja konkurentidel on alternatiive palju. Armumist ei teki, müüke ei teki, aga siis on juba väga kulukas ärifookust mõtestada.

Liitu uudiskirjaga.

Pakume värskeid vaatenurki. Sulle ja esimesena. Me peame kinni privaatsuspoliitikast ja ei spämmi, lubame!

Mari Arnover
Näen asju kasutaja vaatenurgast ning toon ettevõtetele tagasi värske vaate, mis asja sees olles tihtipeale tuhmub. Vaatan suuremat pilti, aga ka detaile ning trende, tekitan seoseid ja pakun lahendusi.