Impact Day ehk mõjupäeva muljed

Muutused, jätkusuutlikkus, sotsiaalne ettevõtlus, rohemajandus, mõju… Ja just seda ma Impact Dayle uudistama läksingi, et mõista mis teemad täna õhus on. Impact Day – Baltikumi suurim jätkusuutliku ettevõtluse festival – toimus esimest korda 7.oktoobril Põhjala tehases.

Foto: Impact Day korraldustoimkonnalt

Kolm küsimust

On väga äge, et korraldatakse selliseid päevi nagu Impact Day, kus korraldus detailideni läbimõeldud ja toetab temaatikat (jätkusuutlikkust) läbinisti. Ilmselt, kuna olen teemadega tegelenud, siis uut ja väga inspireerivat polnud, küll aga pani mõtlema suurele pildile ning minu jaoks jäid õhku kolm põhiküsimust:

1. Küsimus – ärimudelid

Me saame kõik aru, et muutuste ajastu nõuab ennekõike meilt mõtteviisi muutust. Siiski peame endale ka aruandma, et kapitalismile veel paremat alternatiivi pole leiutatud ning kasumi ootus saadab meid ikka. Me oleme läbiimbunud mõtteviisist: rohkem-rohkem-rohkem. Mis hetkel päriselt me ärimudelid ümber mõtestame ja toodame pigem vähem, tekitades nõudlust? Nagu Reet Aus PhD tõdes aastate eest ja ka täna: “Me ikka tunneme, et teema on ebamugav. Äkki läheb ise mööda? Äkki ei pea ikkagi tegelema?”.

2. Küsimus – mõisted

LHV tõi hea näite, et nemad on täpselt nii roheline pank kui rohelised on nende kliendid. Kliendid kahjuks aga ei tea, kui rohelised nad on. Kas sina tead, kui roheline sinu ettevõte on? Me keegi ei tea, sest puuduvad mõõdikud. Ja minu küsimus ongi: kes tegeleb uute mõistete defineerimisega, mõõdikute loomisega jms? Mis on üldses roheline või sotsiaalne ettevõtlus? Mis mõõdikutega me hindame kui roheline või jätkusuutlik ettevõtte on?

3. Küsimus – vundament ja mõtestamine

Kui paljud tegelikult töötavad täna mõttestatult ja strateegiliselt ja kelle töötajad-kliendid teavad seda samuti mille nimel töö käib (MIKS?). Ehk kui tugev on tänane vundament? Ja kui teadlik saab olema vundamendi korrastamine, uute kihtide ladumine? Ehk ei tekiks lihtsalt seda konverentsi elevust: nüüd hakkame maailma muutma ja kontorisse saabudes oleme taas küsimuse ees: KUIDAS?. Selle vundamendi korrastamisega (MIKS? KELLELE? KUIDAS? MIDA?) igapäevaselt tegelen ja aitan mõtestada.

Õnneks on mul optimistlik vaade tulevikku, sest näen, et võti on mõtestamises. Ja nagu ka Andrus Albi tõdes – täna ongi raske vau-efekti tekitada, küll aga saab väikestest asjadest luua uutmoodi tervikut ehk rohkem mõtestamist!

Mari Arnover
Näen asju kasutaja vaatenurgast ning toon ettevõtetele tagasi värske vaate, mis asja sees olles tihtipeale tuhmub. Vaatan suuremat pilti, aga ka detaile ning trende, tekitan seoseid ja pakun lahendusi.